loading...
روستای دزک
closed بازدید : 2605 یکشنبه 12 شهریور 1391 نظرات (0)

http://8pic.ir/images/gx192wfn3wsvro653rg.jpgسلام دوستان وبلاگ نویس عزیز و بینندگان مطالب مربوط به وب نویسی.

این پست رو اختصاص دادم به آموزش قرار دادن آیکون در کنار نام وبلاگتون در نوار آدرس سایت یا وبلاگ.

ابتدا یه تعریف از آیکون کنار نام وبلاگ یا favicon :

favicon یک آیکون با گرافیک پایین و ساده و با ابعاد 16 در 16 پیکسل می باشد که در کنار نام وبلاگ معرف و مشخص کننده ی اختصاصی هر سایت است.

اما favicon چه سودی برای وبلاگ شما دارد؟؟؟

شاید برایتان عجیب باشداگر بدانید favicon ترافیک و بازدید وب شما را افزایش میدهد، دلایل این موضوع این است:


1- مارک وبسایت شما: شرکت های بزرگ دارای مارک و برند های مخصوص خود هستند که برای بوجود آوردن یک دید بصری در خریداران محصولات آن شرکت از آن استفاده می کنند. Favicon هم مانند مارک وبسایت شما است که می تواند بخوبی در یک برند کوچک وبسایت شما را معرفی کند.
2- دیده شدن در بین بوکمارک ها: مرورگرها و وبسایت های بوکمارک کننده در حال حاضر از favicon شما در کنار بوکمارک ها استفاده می کنند. وقتی نام وبسایت شما بین 10 ها سایت دیگر باشد بهترین ترغیب کننده افراد برای انتخاب وبسایت شما favicon شما خواهد بود.
3- متمایز کردن سایت شما: وقتی بازدید کنندگان شما در حال دیدن سایت شما هستند و به سایت دیگری راهنمایی می شوند با عوض شدنfavicon متوجه خروج از سایت شما می شوند در حالی که شاید قصد خروج از سایت شما را نداشتند. این موضوع به آن ها کمک می کند تا دوباره به سایت شما برگردند و یک پنجره جدید باز کنند.
4- دیده شدن در انبوه سایت ها: مرورگر فایرفاکس اکستنشنی دارد که google icon نامیده می شود و با نصب آن هنگام جستجو favicon سایت ها در کنار نتایج جستجو نمایش داده می شود. ممکن است در آینده استفاده از این روش بیشتر افزایش یابد. شما با داشتن یک favicon جذاب و با کلاس می توانید بیشتر به چشم بیایید.
5- قسمت نظرات: بعضی از وبلاگ ها در هنگام ارسال نظر شما favicon شما را در کنار نظرتان نمایش می دهند. این روش قسمت نظرات را واقعاً منحصر به فرد می کند و همان طور که یک آواتور می تواند مخاطب خود را جذب کند یک favicon جذاب نیز بازدیدکننده ها را برای کلیک بر روی لینک سایت شما تشویق می کند.
6- فید های RSS : اگر شما از فیدهای RSS برای وبسایت خود استفاده می کنید شما بهتر است که حتماً یک favicon داشته باشید تا خوانندگان وبلاگ شما هنگام استفاده از خواننده RSS شان متوجه مارک سایت شما شوند و با این کار خود را در ذهن آن ها تبلیغ کنید.
7- ایده خلاقانه: 16 در 16 پیکسل فضا برای نشان دادن آنچه شما می خواهید به خوانندگان می تواند تبلیغ خوبی برای شما باشد. اگر به سایت های معروف سری بزنید متوجه اهمیت این موضوع خواهید شد.


پس از این توضیحات نحوه ی ایجاد و قرار دادن آیکون را به شما آموزش می دهیم:


برای این کار شما نیاز به یک آیکون اختصاصی برای وبلاگتان هستید، این آیکون را با ابعاد 16 در 16 پیکسل در محیط فوتوشاپ یا بطور ساده در Paint طراحی و در یکی از آپلود سنتر های عکس آپلود کنید.

آدرس آپلود شده ی تصویرتون رو باید در کد زیر قرار بدید بجای آدرس این وبلاگ (بجای آدرس قرمز رنگ):


<link href="http://dezaki.rozblog.com" rel="shortcut icon">

حالا به ویرایش قالب وبلاگتون برید و این کد رو در بالای ویرایش قالب بعد از تگ  قرار دهید. ترجیها کد را در سطر بعد از تگ قرار دهید.

چند نکته در این مورد :

ممکن است آیکون در بعی مرورگرها یا سیستم های وبلاگ دهی بعد از 2 یا سه روز نمایان شود.

از تصاویری با فرمت ico , png , gif برای این منظور استفاده نمایید و با ابعاد 16 در 16 پیکسل.


موفق باشید و اگر سوالی بود در خدمتیم!!!!!!!!!


به این مطلب هم لایک بدید ممنون میشیم!!!!!! 




ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
درباره ما
سرزمین من... روستای دوست داشتنی و زیبایم... نفس کشیدن در هوایت لذت بخش ترین حسیست که دارم ...وقتی از تو دور می شوم ...هر لحظه آرزویم اینست که برگردم و پا بر خاک پاکت گذارم ... سرزمین سردار بزرگ...سرزمین قلعه ی سترگ... سرزمین کوچک و دوست داشتنی ام... به سفیدی برف پیرت و به زیبایی طبیعتت...به مهربانی مردمانت...به روزهای خوب کودکی ام در دیار عشق... در دزک پاک افتخار میکنم... m.dezaki
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • نظرسنجی
    قالب جدید وبلاگ رو چطور میبینین؟؟؟
    آمار سایت
  • کل مطالب : 190
  • کل نظرات : 8
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 532
  • آی پی امروز : 45
  • آی پی دیروز : 75
  • بازدید امروز : 104
  • باردید دیروز : 241
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 5
  • بازدید هفته : 801
  • بازدید ماه : 3,808
  • بازدید سال : 47,937
  • بازدید کلی : 672,535